1) احمدی، بابک (1397)، موسیقیشناسی، فرهنگ تحلیلی مفاهیم؛ تهران: نشر مرکز.
2) احمدیپور, زهرا، میرزائیتبار، میثم (1397)، ژئوپلیتیک شهری و تبیین مفهوم رقابت، فصلنامهی جغرافیا و برنامهریزی محیطی، دورهی 29، شمارهی 2، 34-13.
3) احمدیپور، زهرا، رشیدی، یونس (1397). تحلیل ژئوپلیتیکی بازنمایی فضاهای ترس در سینما، فصلنامه ژئوپلیتیک، سال چهاردهم، شماره دوم، صص 57-21.
4) استوری، جان (1396). مطالعات فرهنگی درباره فرهنگ عامه، ترجمهی حسین پاینده، تهران: انتشارات آگه.
5) اسفندیاری، سیمین (1392). تطبیق زیباییشناسی در فلسفهی افلاطون و دکارت، فصلنامهی علمی-پژوهشی فلسفه، دورهی 41، شمارهی 1، صص 67-83.
6) جهانبگلو، رامین (1388)، فقدان کالبد معنایی مدرنیته در سینمای ایران، مصاحبه با کتاب ماه هنر، سال 8، شماره 4، صص 15-22.
7) خزایی، محمد (۱۳۸۶). نگاه هنرمندان عصر مدرن به طبیعت، مجموعه مقالات خیال شرقی، تهران: انتشارات فرهنگستان هنر.
8) خستو، رحیم (1393)، فیلمهایی که میتوانند سیاسی دیده شوند، فصلنامه فرهنگ امروز، سال سوم، شماره 4، صص 15-30.
9) دادس، کلاز (1390)، ژئوپلیتیک مقدمهای بسیار کوتاه، ترجمهی زهرا پیشگاهی فرد و محمد زهدی گهرپور، تهران: انتشارات سهره.
10) رحمانی، محمد (1390). نقش جغرافیا در هنر، مذهب و ادبیات عارفانه. فصنامه تخصصی عرفان اسلامی، سال نهم، شماره 34، صص 217-195.
11) ژیمنز، مارک (1392)، زیباشناسی چیست؟، ترجمهی محمدرضا ابوالقاسمی، تهران: نشر ماهی.
12) عیدی، سعیده (1399)، بازخوانی تمنای مهاجرت از دریچه جنسیت: فربه شدن آموزش عالی ایران در بوته نقد، فصلنامه دراسات فی العلوم الانسانیه، دوره 27، شماره 4، صص: 23-1
13) قزلسفلی، محمدتقی (1382). هنر و سیاست، فصلنامه پژوهشنامه علوم انسانی و اجتماعی، سال 3، شماره نهم و دهم، صص 234-213.
14) کاظمزاده، نسرین، میرزایی، فرامرز (1400)، واکاوی هویت مکان سوم در رمان خان الخلیلی اثر نجیب محفوظ بر اساس نظریهی ری اولدنبرگ، فصلنامه لسان مبین، دوره 12، شماره 43، صص 62-43.
15) کاظمزاده، نسرین، روشنفکر، کبری، میرزایی، فرامرز (1399)، ابعاد دلبستگی مکانی در رمان «سوئیس، وطن و تبعیدگاه» (سویسرا الوطن والمنفی) از سناء أبوشرار، فصلنامه لسان مبین، دوره 11، شماره 37، صص 108-89.
16) کاظمزاده، نسرین، روشنفکر، کبری، میرزایی، فرامرز، یوسفیان، محمدجعفر (1397)، واکاوی حس تعلق مکانی در رمان «من منتظرت هستم» (لأنی أشتاق الیک) از سناء ابوشرار، فصلنامه نقد ادب عرب معاصر، دوره 9، شماره 11، صص 120-97.
17) کاظمزاده، نسرین، روشنفکر، کبری، میرزایی، فرامرز، یوسفیان، محمدجعفر (1398)، تبیین الگوی تحلیل روانشناختی مکان داستانی، فصلنامه نقد ادبی، سال 12، شمازه 45، صص 109-85.
18) متقی، افشین، قرهبیگی، مصیب (1394). سینما و ژئوپلیتیک: درنگی بر بازنمایی زیستسیاست در حلقههای فیلم، تهران: انتشارات جهاد دانشگاهی.
19) متقی، افشین، قرهبیگی، مصیب (1399)، بازنمایی ژئوپلیتیکی روسیه در سینمای هالیوود، فصلنامه مطالعات اورآسیای مرکزی، دورهی 13، شمارهی 2، صص 680-665.
20) میرزایی، فرامرز، مرادی، مریم (1394)، تحلیل ساختاری مکان روایی در ادب پایداری بررسی موردی: «مردان آفتاب» و «باقیمانده» از غسان کنفانی، فصلنامه ادبیات پایداری، دوره 7، شماره 12، صص 62-47.
21) ملابراهیمی، عزت، عبیات، عاطی، الیاسی، حسین (1399)، فضای شعر وحضور رو یا: از تشکیل تا دلالت خوانشی بر شعر معد الجبوری، فصلنامه دراسات فی العلوم الانسانیه، دوره 27، شماره 2، صص: 39-19
17- Blacking, D. (2017). Sound Effects. Youth, Leisure and The Politics of Rock-'n'-roll. London: Constable.
18- Bulmer, P. (2018). Myth and Music. Den Haag: Mouto.
19- Davis, A. (2014). Native images: the otherness and affectivity of the digital body, London: King.
20- Dragićević Šešić, M. (2017). Cultural Diplomacy: Arts, Festivals and Geopolitics, Published by: Creative Europe Desk Serbia Ministry of Culture and Media of Republic of Serbia, Faculty of Dramatic Arts in Belgrade, Institute for Theatre Film Radio and Television, Belgrad.
21- Ingram, A. (2016). Art, Geopolitics and Metapolitics at Tate Galleries London, London, Geopolitics, http://dx.doi.org/10.1080/14650045.2016.1263186
22- Jayyusi. L. (2019). Between Saying and Showing: Making and Contesting Truth Claims in the Media, Ethnographic Studies, 9, pp. 19-43.
23- Lieberg, G. (2010). Theory of the Ascetics, des Mittelalters und der Neuzeit. Brockmeyer, Bochum.
24- Mouffe, C. (2013). Agonistics: Thinking the World Politically. London – New York: Verso.
25- Münker, R. and Roesler, K. (2013). Male Gaze theory: Visual Pleasure and Narrative Cinema, Oxford University Press.
26- Perniola, M. (2013), 20th Century Aesthetics. Towards A Theory of Feeling, translated by Massimo Verdicchio, London-New Delhi-New York-Sydney, Bloomsbury.
27- Pöltner, G. (2018). Philosophy of Ascetics, Germany: Stuttgart.
28- Ruben, K. (2019). Music and The Bourgeois, Music and The Proletarian. Budapest: Akadémiai Kiad.
29- Schüller, M. (2013). Texts about Ascetics, Berlin: Wissenschaftliche Buchgesellschaft.
30- Tagg, P. (2017). Nature as a Musical Mood Category. Göteborg: Stencilled Papers from the Gothenburg University Musicology Department.
31- Watkins, E. (2019). Kant's Critique of Pure Reason: Background Source Materials, Cambridge University Press.
32- Wayne, M. (2012). The Politics of Contemporary European Cinema: Histories, Borders, Diasporas. Intellect Books.
33- Zettl, H. (2013). Sight, Sound, Motion: Applied Media Aesthetics (The Wadsworth Series in Broadcast and Production), Wadsworth Publishing Ltd.