الکتب
العربیه
1.حموده، عبدالعزیز، (1998)، المرایا المحدبه من البنیویه إلی التفکیکیه، لا مک: عالم المعرفه.
2.راغب، نبیل، (2003)، موسوعه النظریات الأدبیه، لا مک: الدار الشرکه العالمیه للنشر.
3.العشماوی، محمد زکی، (2000)، أعلام الأدب الحدیث وإتجاهاتهم الفنیه، لا مک: دار المعرفه الجامعیه.
4.قصاب، ولید، (2007)، مناهج النقد الأدبی الحدیث؛ رؤیه إسلامیه، بیروت: دار الفکر.
5.الملائکه، نازک، (1986)، الدیوان، بیروت: دار العوده.
الفارسیه
6.پاینده، حسین، (1391)، داستان کوتاه در ایران؛ داستانهای پسامدرن، جلد3، چاپ دوم، تهران: نیلوفر.
7.پاینده، حسین، (1383)، مدرنیسم و پسامدرنیسم در رمان، تهران: روزنگار.
8.پاینده، حسین، (1392)، گشودن رمان، چاپ دوم، تهران: مروارید.
9.تدین، منصوره، (1388)، پسامدرنیسم در ادبیات داستانی ایران: مروری بر مهمترین نظریههای پسامدرنیستی و بازتاب آن در داستان معاصر ایرانی، تهران: علم.
10.تسلیمی، علی، (1383)، گزارههایی در ادبیات معاصر ایران(داستان)، تهران: اختران.
11.بودریار و دیگران، (1386)، سرگشتگی نشانهها: نمونههایی از نقد پسامدرن، مترجم: یلدا و دیگران، گزینش و ویرایش: مانی حقیقی، چاپ چهارم، تهران: نشر مرکز.
المقالات
12.افضلی، علی و نرگس گندمی، (آذار2019)، «ملامح ما بعد الحداثه فی روایه مصابیح أورشلیم لعلی بدر»، آداب المستنصریه، العدد 85، صص 1- 23.
13.پاینده، حسین، (1383)، «فرا داستان: سبکی از داستان نویسی در عصر پسامدرن»، کتاب ماه ادبیات و فلسفه مهر، شماره 84، صص 26- 37.
14.پیرانیشال، علی وزهره ناعمی وخدیجه هاشمی، (شتاء1435)، «نقد اللون الأحمر والأخضر ودراستهما فی أشعار نازک الملائکه»، اضاءات نقدیه فی الادبین العربی و الفارسی، المجلد 3. العدد 12، الرقم المسلسل للعدد 12، صص 52- 336.
15.حامدی، مهدی وفاطمه رضوی، (خریف و شتاء 1394)، «نظام نشانهای حاد واقعیت در اندیشه بودریار و تطبیق آثار پیتر هالی با آن»، شناخت، العدد 1/73، صص 71- 84.
16.حجاری، محمدجواد و ناصر ملکی، (بهار 1395)، «وانمودگی در داستان سوفیا از مصطفی مستور»، ایران نامگ، السنه 1، العدد 1، صص 318- 333.
17.درخشان، مژگان سادات ورقیه رستم بور ملکی والسید علاء نقی زاده، (الخریف 1443/ 1400/2021)، «دراسه ترجمه العناصر الثقافیه فی کتاب "مع منشد الحرب فی ساحات الشهره والعار" علی أساس نظریه جوده الترجمه لجولیان هاوس»، دراسات فی العلوم الإنسانیه، 28(3)، صص 75-97.
18.رحمانی، عبدالرزاق و زهرا گرمهای وأمینه زرگر، (شتاء 2018)، «مسرحیه «أهل الکهف» لتوفیق الحکیم فی ضوء نقد التفکیکیه»، دراسات الأدب المعاصر، المجلد 9، العدد 36، صص 37- 58.
19.ساراپ، مادن، (صیف 1381)، «بودریار و برخی رویههای فرهنگی»، ترجمه إلی الفارسیه احمد صادقی، گفتمان، العدد 5، صص 41- 66
20.غفوری، محمد وحسن رحمانی راد، (صیف 2020)، «انزیاح الصوره الشعریه لدی نازک الملائکه»، أوراق ثقافیه، السنه 2، العدد 9، صص40-60.
21.محمدکاشی، صابره، (1378)، «بررسی تطبیقی بنیانهای نظری پست مدرنیسم و سینمای پست مدرن»، فارابی، شماره 34، صص 70- 89.
22.منصوریان، سهیلا؛ وامیر نصری، (صیف 1395)، «نسبت میان پایان هنر و پایان انسان از دیدگاه ژان بودریار»، حکمت و فلسفه، السنه 12، العدد2، صص 93- 104.
23.میرقادری،سیدفضل الله ولیلا رئیسی وکریم کشاورزی، (الشتاء 1442/1399/2021)، «السیاق اللغوی ودوره الوظیفی لدی "حنا مینه" فی روایه "الشمس فی یوم غائم"»، دراسات فی العلوم الإنسانیه، 27(4)، صص 103-122.
24.هیوارد، سوزان، (1377)، «پسامدرنیسم در سینما»، ترجمه: مازیار اسلامی، فارابی، شماره 28، صص 107- 114.
الإنجلیزیه
23.Baudrillard,Jean. (1993), symbolique exchange and death, trans: Lain. H.Grant, London: Sage publication.
Bibliography
1.Payende, Hossein. (2004), "Metastory: A style of storytelling in the postmodern era", Mah Book of Literature and Philosophy Mehr, No. 84, pp. 26-37.
2.Payende, Hossein. (2012), short story in Iran; Postmodern Stories, Second Edition, Volume 3, Tehran: Niloufar.
3.Payenda, Hossein. (2004), Modernism and Postmodernism in the Novel, Tehran: Rouznegar.
4.Payenda, Hossein. (2013), Opening the Novel, Second Edition, Tehran: Morvarid.
5.Tadayyon, Mansoura. (2009), Postmodernism in Iranian Fiction: A Review of the Most 6.Important Postmodernist Theories and Its Reflection in Contemporary Iranian Fiction, Tehran: Elm.
7.Taslimi, Ali. (2004), Propositions in Contemporary Iranian Literature (Fiction), Tehran: Akhtaran.
8.Hamedi, Mehdi and Fatemeh Razavi. Khalif and Shata. (2015), "The system of acute 9.signs of reality in Baudrillard thought and the adaptation of Peter Halley's works with it", Cognition, Volume 1/73, pp. 71-84.
10.Hejari, Mohammad Javad and Nasser Maleki. Spring. (2016), "Simulation in the Story of Sophia by Mustafa Mastoor", Iran Namag, Year 1, Number 1, pp. 318-333.
11.Sarap, Maden. (Saif 2002), "Baudrillard and some cultural practices", translated into Persian by Ahmad Sadeghi, Goftman, number 5, pp. 41-66
12. Baudrillard and others, (1386), confusion of signs: examples of postmodern criticism, translator: Yalda and others, selection and editing: Mani Haghighi, 4th edition, Tehran: Central Publishing.13.Mohammad Kashi, Sabereh. (1999), "Comparative study of the theoretical foundations of postmodernism and postmodern cinema", Farabi, No. 34, pp. 70-89.
14.Mansoorian, Soheila and Amir Nasri. (Saif 2016), "The relationship between the end of art and the end of man from the perspective of Jean Baudrillard", Wisdom and Philosophy, Year 12, Number 2, pp. 93- 104.
Hayward, Suzan. (1998), "Postmodernism in Cinema", translated by Maziar Eslami, Farabi, No. 28, pp. 107-114.
15.Afzali, Ali and Narges Gandomi. (Azar 2019), "Malamah Ma Bad Al-Hadasat Fi Revayat Masabih Orshalim Lali Badr", Al-Mostansariye Etiquette, No. 85, pp. 1-23.
16.Pirani Shal, Ali and Zohre Naemi and Khadijeh Hashemi. (Al-Shatta'1435), "Naghd Al-Lun Al-Ahmar and Al-Ahzar and Dorasathoma Fi Ashar Nazik Al-Malaika ", Volume 3,
Number 12, pp. 52-336.
17. Derakhshan, Meggan Sadat and Ruqiah Rustam Pour Melki and Mr. Alaa Naqizadeh, (Autumn 1443/1400/2021), “A study of the translation of cultural elements in the book “With the War Singer in the Fields of Fame and Shame” on the basis of Julian House’s translation quality theory”, Studies in the Human Sciences, 28(3), pp. 75-97.
17.Hamudah, Abdul Aziz. (1998), Al-Maraya Al-Mohadaba Men Al-Baniviya Ela Al-Tafkikiya, La Mac: The World of Knowledge.
18.Ragheb, Nabil. (2003), Encyclopedia of Literary Theories, La Mac: Al-Dar Al-Sherka Al-Alamiya Lelnashr.
19.Rahmani, Abdul Razzaq and Zahra Garmaei and Amina Zargar. Al-Shatta '(2018), "Masrahiya "Ahl Al-Kahf" Letofigh Al-Hakim Fi Zu Naghd Al-Tafkikiyat", the Studies of Contemporary Literature, Volume 9, Number 36, pp. 37-58.
20.Al-Ashmawi, Muhammad Zaki. (2000), announcing the etiquette of hadith and its technical manifestations, La Mac: Dar Al-Ma'rifa Al-Jameeia.
21.Ghafouri, Mohammad and Hassan Rahmani Rad. Seif 2020, Anziyah Al-Sura Al-Sheriya Ladi Nazik Al-Malaika. Oragh Saghafiya Al-Sana 2, number 9
22.Ghasab, Walid. (2007), Methods of Criticism of Literary Hadith; Islamic view, Beirut: Dar al-Fikr.
23.Al-Malaik, Nazik. (1986), Diwan, Beirut: Dar Al-Awda.
24. Mirqadri, Seyyed Fazlullah, Laila Raisi and Karim Kashawarzi, (Winter 1442/1399/2021), “Linguistic context and its functional role for “Hanna Mina” in the novel “The Sun on a Cloudy Day” Studies in the Humanities, 27 (4), pp. 103-122.
English sources
25.Baudrillard,Jean. (1993), symbolique exchange and death, trans: Lain. H.Grant, London: Sage publication.