1. عطادخت، اکبر. (1395). نقش کمال گرائی و هوش هیجانی در پیش بینی فرسودگی تحصیلی دانش آموزان دبیرستانی، فصلنامه روانشناسی مدرسه، 5 (1): 80- 65 .
2. کمالپور، سمیه؛ عزیززاده، منصوره؛ و تیرگی، بتول. (1395). بررسی رابطۀ بین تاب آوری با فرسودگی تحصیلی در دانشجویان پرستاری. گامهای توسعه در آموزش پزشکی، 13 (5): 487- 476.
3. بدری گرگری، رحیم؛ مصرآبادی، جواد؛ پلنگی، مریم و فتحی، رحیمه. (1391). ساختار عاملی پرسش نامۀ فرسودگی تحصیلی با استفاده از تحلیل عامل تأییدی در دانش آموزان متوسطه. فصلنامه اندازه گیری تربیتی، 3 (7): 182 - 165.
4. نعامی، عبدالزهرا. (1388). رابطۀ بین کیفیت یادگیری با فرسودگی تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه شهید چمران اهواز. فصلنامه مطالعات روانشناختی، 5 (3): 134 - 117.
5. دشت بزرگی، زهرا (1395). رابطه تعلل ورزی و کمال گرایی تحصیلی با فرسودگی تحصیلی و عملکرد تحصیلی در دانشجویان پزشکی. دو ماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 9 (1): 41-34.
6. شکری، امید؛ نوری، رضا؛ فراهانی، محمدتقی؛ و مرادی، علیرضا. (1389). آزمون ساختار عاملی و ویژگیهای روانسنجی نسخۀ فارسی پرسش نامۀ استرس تحصیلی، مجلۀ علوم رفتاری، 4 (4): 283- 277.
7. آسایش، حمید؛ شریفی فرد، فاطمه؛ موسوی، مجتبی؛ طاهری، زهرا؛ علی اکبر زاده آرانی، زهرا؛ بیدگلی، علیرضا. (1395). همبستگی تنیدگی، فرسودگی و عملکرد تحصیلی دانشجویان پرستاری و پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی قم. مجله دانشگاه علوم پزشکی قم، 10 (7): 83 74.
8. تقوائی نیا، علی؛ شهنی ییلاق، منیجه؛ نیسی، عبدالکاظم. (1394). آزمایش و مقایسه مدل رابطه علّی بین تنیدگی تحصیلی ادراک شده و بهزیستی ذهنی با میانجیگری حمایت اجتماعی ادراک شده و باورهای خودکارآمدی تحصیلی در دانشجویان دختر و پسر دانشگاه شهید چمران اهواز. مجله دست آوردهای روانشناختی، 4 (2): 74 - 43.
9. داودوندی، فرزانه؛ شکری، امید. (1395). فرايندهاي ارزيابي شناختي هيجانهاي پيشرفت و تعهد تحصيلي: تحليل واسطه اي، فصلنامه روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی، 13 (5): 198 - 183 .
10. حکمی، سارا؛ شکری، امید. (1394). مدل علّی پیشبینی پیشرفت تحصیلی دانشجویان آموزش مجازی: نقش باورهای هوشی، اهداف پیشرفت و هیجانهای تحصیلی، مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، 5 (11): 65 - 31.
11. عبدالله پور، محمد، شکری، امید. (1394). تحلیل مشخصههای روان سنجی فهرست مشغولیت تحصیلی در دانشجویان ایرانی، مجله مطالعات آموزش و یادگیری، 7 (2): 108 - 90.
12. رسولی، رویا؛ رزمیزاده، حبیب و سدرپوشان، نجمه (1392). تاثیرآموزش ایمنسازی در مقابل استرس بر کاهش اضطراب و استرس دانشجویان. مجله علوم رفتاری، 7(1)، 43-48.
1. Kraft, M., & Dougherty, S. (2013). The effect of teacher-family communication on student engagement: Evidence from a randomized field experiment. Journal of Research on Educational Effectiveness, 6 (3): 199-222.
2. Phillips, L. (2015). Ten ways for cultivating language and literacy learning through engagement with families and communities. Practically Primary, 20(1): 40-41.
3. Bakker, A. B., Vergel, A. I. S., & Kuntze, J. (2015). Student engagement and performance: A weekly diary study on the role of openness. Motivation and Emotion, 39 (1): 49-62.
4. Dotterer, A. M., & Lowe, K. (2011). Classroom context, school engagement, and academic achievement in early adolescence. Journal of Youth and Adolescence, 40 (12): 1649-1660.
5. Bond, L., Butler, H., Thomas, L., Carlin, J., Glower, S., Bowes, G., & Patton, G. (2007). Social and school connectedness in early secondary school as predictors of late teenage substance use, mental health, and academic outcomes. Journal of Adolescent Health, 40 (357): 9- 18.
6. Conner, T. (2011). Academic engagement ratings and instructional preferences: Comparing behavioral, cognitive, and emotional engagement among three school-age student cohorts. Review of Higher Education and Self-Learning, 4(13): 52-62.
7. Wang, M. T., & Eccles, J. S. (2013). School context, achievement motivation, and academic engagement: A longitudinal study of school engagement using a multidimensional perspective. Learning and Instruction, 28(1), 12-23.
8. Tomlinson, C. A. (1999a). Leadership for differentiated classrooms. School Administrator, 56(9): 6-11.
9. Trowler, V. (2010). Student engagement literature review. York: The Higher Education Academy.
10. Kim, C. M., Park, S. W., Cozart, J., & Lee, H. (2015). From motivation to engagement: The role of effort regulation of virtual high school students in mathematics courses. Educational Technology & Society, 18(4): 261-272.
11. Lederman, D. (2009). As talk about retention rises, rates drop [Electronic version]. Inside Higher Ed.
12. Petrosoniak, A., & Hicks, C. M. (2013). Beyond crisis resource management: new frontiers in human factors training for acute care medicine. Current Opinions in Anaesthesiology, 26(6): 699-706.
13. Lauria, M. J., Gallo, I. A., Rush, S., Brooks, J., Spiegel, R., &Weingart, S. D. (2017). Psychological Skills to Improve Emergency Care Providers' Performance under Stress. Ann Emerg Med.
14. Hedman, D.B. (2018). Effect of a Stress Inoculation Training Intervention on Student Registered Nurse Anesthetist Performance in a Crisis Simulation. PhD Thesis: The State University of New York.
15. Everly, G. S., Jr., Davy, J. A., Smith, K. J., Lating, J. M., &Nucifora, F. C., Jr. (2011). A defining aspect of human resilience in the workplace: a structural modeling approach. Disaster Med Public Health Prep, 5(2): 98-105.
16. Rama-Maceiras P, Jokinen J, Kranke P. Stress and burnout in anaesthesia. (2015). Curr Opin Anaesthesiol [Internet]. 28(2):151–8.
17. Ugwu, F. O., Onyishi, I. F. &Tyoyima, W. A. (2013). Exploring the relationships between academic burnout, selfefficiency and academic engagement among Nigerian college students. The African Symposium, 13(2): 37-45.
18. Teo, T. and Milutinovic, V. (2015) ‘Modelling the intention to use technology for teaching mathematics among pre-service teachers in Serbia’, Australasian Journal of Educational Technology, 31 (4): 363–380.
19. Schumacker, R. E., & Lomax, R. G. (2016). A beginner's guide to structural equation modeling (3rd Ed.). New York, NY, US: Routledge/Taylor & Francis Group.
20. Kock, N., &Moqbel, M. (2016). Statistical power with respect to true sample and true population paths: A PLS-based SEM illustration. International Journal of Data Analysis Techniques and Strategies, 8(4), 316-331.
21. Salmela-Aro K, Upadyaya K. (2014). School burnout and engagement in the context of demands-resources model. British Journal of Educational Psychology, 84 (1): 137–151.
22. Schaufeli, W. B., Martinez, I. M., Marques-Pinto, A., Salanova, M., & Bakker, A. B. (2002). Burnout and Engagement in University Students: A Cross-National Study. Journal of Cross-Cultural Psychology, 33 (5): 464-481.
23. Henseler, J., Hubona, G., & Ray, P. A. (2018). Partial least squares path modeling: Updated guidelines. In H. Latan& R. Noonan (Eds.), Partial least squares structural equation modeling: Basic concepts, methodological issues and applications. New York: Springer.
24. Hair, J. F., Hult, G. T. M., Ringle, C. M., &Sarstedt, M. (2017). A primer on partial least squares structural equation modeling (PLS-SEM) (2nd Ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
25. Afari, E. (2018). The effect of gender on mathematics attitudes among elementary school students: a multiple indicators, multiple causes (MIMIC) modelling. International Journal of Quantitative Research in Education, 4 (3): 191 - 207.
26. Vinzi, V. E., Chin, W., Henseler, J., Wang, H. (2010). Handbook of Partial Least Squares, New York: springer publication.
27. Kock, N. (2017). WarpPLS User Manual: Version 6.0. Laredo, TX: ScriptWarp Systems.
28. Coates, H. and McCormick, A.C. (eds.) (2014) Engaging University Students: International Insights from System-Wide Studies, Dordrecht: Springer.
29. Evans, C., Muijs, D. and Tomlinson, M. (2016) Engaged Student Learning: High-impact strategies to enhance student achievement, York: Higher Education Academy.
30. Lazarus, R. S., & Folkman, S. (1984). Stress, appraisal, and coping. New York: Springer-Verlag
31. Lehrer, P. M.,Woolfolk, R. L., & Sime, W. E. (Eds.). (2007). Principles and practice of stress management (3rd Ed.).New York, NY, US: Guilford Press.
32. Busari, A.O. (2014). “Academic Stress among Undergraduate Students: Measuring the Effect of Stress Inoculation Techniques”, Mediterranean Journal of Social Sciences, 5 (27): 599-243.
33. Freedy, J. R., &Hobfoll, S. E. (1994). Stress inoculation for reduction of burnout: A conservation of resources approach. Anxiety, Stress, and Coping, 6 (4): 311-325.
34. Kawaharada, M., Yoshioka, E., Saijo, Y., Fukui, T., Ueno, T., Kishi, R. (2009). The effects of a stress inoculation training program for civil servants in Japan: a pilot study of a non-randomized controlled trial. Industrial Health, 47(2), 173-182.