Volume 10, Issue 34 (0)                   AIJH 0, 10(34): 11-26 | Back to browse issues page

XML Persian Abstract Print


جامعه تربیت معلم
Abstract:   (4475 Views)
در دهه های اخیر بعضی از موسسات دانشگاهها و گروهی از استادن مبادرت به تألیف و نشرکتابهایی در زمینه زبان و ادبیات عربی ، جهت تدریس در محافل دانشگاهی نوده اند . به ناچار باید حرکتی فعال موازی با حرکت تألیف و نشر ایجاد شود که محوریت آن نقد و بررسی این حرکت و جنبش باشد و این به خاطر بالا بردن سطح فعالیت و سیر آن به سوی هدف نهایی و مطلوب می باشد . هدف این مقاله تبیین و آشکار ساختن اساس و معیار هایی است که هنگام نقد و بررسی باید به دیده اعتبار به آن نگریسته شود ، و تعیین افقهای نه چندان دور و چار چوبهای کلی برای چنین تألیفاتی می باشد تا از جانب مولفان و موسساتی که اقدام به تألیف و نشر کتابها می کنند ، رعایت شود . این مقاله به بررسی موضوعات زیر می پردازد : کتاب در میراث ، نقد در میراث ، رابطه میان تألیف و نقد ، معیارهای ارزیابی متون و کتابهای درسی ، افقهای نقد و بررسی متون و کتابهای درسی در زمینه بررسی و نقد کتابهای درسی دانشگاهی .
Keywords: -
Full-Text [PDF 701 kb]   (2408 Downloads)    

Received: 2003/08/5 | Accepted: 2003/09/5 | Published: 2003/10/6

Rights and permissions
Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.